söndag 4 november 2012

Dra tillbaks tiden

För en vecka sedan skulle tiden ställas om till vintertid.
I praktiken skulle vi alltså dra tillbaka tiden en timma.
Igår skulle man kunna säga att jag återigen gick tillbaks i tiden när jag träffade några gamla arbetskamrater och vi pratade om gamla tider.

Ibland önskar jag att jag på riktigt faktiskt skulle kúnna vrida tillbaka tiden och på så sätt göra om saker och göra misstag ogjorda.
För visst har vi alla haft tillfällen i livet där vi gjort saker som vi vet har påverkat våra liv på ett eller flera sätt. Man kanske inte förstod det då men så här i efterhand har man förstått att valet eller för den delen även ickevalet har gjort att livet blivet på ett eller annat sätt.

Men visst det är inte bra att leva i det förgågna utan man ska leva i nuet. Men man måste nog förstå sin egen historia och se vad som gjort att man hamnat där man är för att kunna gå vidare.
Okej, så vad händer idag då. Jag ska nog bara ta det lugnt och se fram emot att jobbet börjar börjar imorgon. Men nu behöver jag snart oxå gå ner och köpa snus innan jag dör......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar